Kurul' da Sorulması İhtimal Teknik Sorular 2025 Part 2

Description of your first forum.
Post Reply
Ayberk
Posts: 10
Joined: Sat May 03, 2025 11:02 am

Merhaba Arkadaşlar,

Kurul sorularının ikinci kısmını buraya ekledim. Part/ Part bölme nedenim okunma konusunda daha kolaylık olması ve yığınlık oluşmaması için.

1-)Kanat tipleri nedir?

6 tane kanat tipi bulunmaktadır. Bunlar;

I-) Rectangular Wing: Genelde düşük hızda uçan uçaklarda kullanılır ve iyi kaldırma kuvveti sağlar.
II-) Swept Wing: Genelde jet uçaklarında kullanılır ve yüksek hızlarda hava direncini azaltır.
III-) Delta Wing: Bu kanat tipi savaş uçaklarında kullanılır ve süpersonik hızlara uygundur. Manevra kabiliyetini kolaylaştırır.
IV-) Conard Wing: Ön tarafa eklenmiş küçük kanatlardır. Denge ve manevra kabiliyetini kolaylaştırır.
V-) Varrable- Swept Wing: Uçuş sırasında açışı değişebilir. Hız ve manevra avantajı sunar.
VI-) High-Low Wing: Gövdeye montaj konumuna göre değişir. Stabilite ve performansı etkiler.

2-) Uçağın eksen hareketleri kaç tanedir?
-Roll/ Longtidunal Axis/ Aileron

Kanatçıklar kullanarak kanadı yukarı ve aşağı doğru hareket ettirir.
Stick sağa doğru hareket ettirilirse= Sağ aileron yukarı/ Sol aileron aşağı
Stick sola doğru harekete ettirilirse= Sol aileron yukarı/ Sağ aileron aşağı

-Picth/ Lateral Axis / Elevator

İrtifa dümenini kullanarak uçağın gövdesini yukarı ve aşağı doğru hareket ettirilmesidir.
Stick çekilirse= Burun Yukarı/ Stick itilerse= Burun Aşağı
Elevator yukarı ise Burun aşağı/ Elevatır aşağı ise Burun yukarı

-Yaw/ Vertical Axis / Rudder

Uçağın burnunu sağa ve sola yönlendirilmesini sağlar.

3-) Kaç tane kontrol yüzeyi vardır?

2 adet kontrol yüzeyi bulunmaktadır.

-Birincil Kontrol Yüzeyi: Aileron / Rudder / Elevator
-İkincil Kontrol Yüzeyi: Flap / Slap / Spoiler

4-) Pilot Tüpü nedir?

Uçağın hızını ölçmeye yarayan ekipmandır. Kinetik enerjiyi potansiyel enerjiye dönüştürür.

5-) Hipoksi nedir?

Kandaki oksijenin yetersiz hale gelmesi ve bu durum sonucunda bilinç kaybı yaşanmasıdır.

6-) Uçağın iniş ve kalkış sırasında rüzgar nereden gelmeli? Yandan gelirse ne olur?

Uçağın kalkış ve iniş esnasında rüzgarın karşıdan gelmesi istenir. Çünkü karşıdan gelen rüzgar kanatların daha fazla kaldırma kuvveti üretmesini sağlar. Eğer rüzgar yandan gelirse uçağın yönü değişir. Uçağın burnunu rüzgara doğru çevirilmeli ve iniş ve ya kalkış yapılmalı.

7-) Boeing ve Airbus arasındaki fark nedir?

I-) Boeing de burun kısımı sivridir. Airbus da burun daha ovaldir.
II-) Boeing de kokpit camları daha dik ve köşelidir. Airbus da ise daha eğimli ve yuvarlaktır.
III-) Beoing de kuyruk kanadı kuyruk bitimine yakındır. Airbus da ise daha uzaktır.
IV-) Boeing de lövye kullanılırken, Airbus da Side Stick kullanılmaktadır.
V-) Boeing de kuyruk geriye doğru daha yatıktır ve keskin dönüş yapabilir. Airbus da kuyruk daha diktir ve oval dönüş yapar.
VI-) Boeinglerde kanat ucunda ışıkları 1 kez ve uzun yanıp söner. Airbus kanat ucunda ışıkları 2 kez ve daha kısa yanıp söner.

8 -) Ölümcül Uçak kazalarından örnek verir misin?

-Tenerife
-Japan Airlines
-Air India Flight
-Turkish Airlines Flight 981
-Charkhi Dadri Mid Air

9-) APU( Auxilary Power Unit) nedir?

APU uçağın dahili güç kaynağıdır ve motorlar çalışmadan önce kabine gerekli basınçlı havayı ve elektrik gücünü sağlar. Uçağın, gövdenin en son kısmında yer alır.

10-) May Day- Pan Pan arasındaki fark nedir?

May Day: Acil durum çağrısıdır. Hayati tehlike bulunduran durumlar için kullanılır.
Pan Pan: Aciliyet çağrısıdır. Hayati tehlike bulunmuyor.
Post Reply